FAALİYETLER

30 Mayıs 2024

00:00

HAREKET:

Siz Saygıdeğer konuklarımızı 23.59 da Konya Devlet Tiyatrosu önünden alarak; Kulu, Kırıkkale, Sungurlu ve Zile güzergâhını takip ederek Kemaliye ye hareket ediyoruz. Farma Tur ikramları, rehberimizin anlatımı, deneyimli kaptanlarımızın güvenli sürüşü ile rahat ve keyifli bir yolculuk gerçekleştiriyoruz.

1.GÜN :

Sabah kahvaltısı sonrası Kemaliye’ye ulaşıyoruz. Sırası ile Recep Yazıcıoğlu’nun yaptığı Kemaliye Taş Yoldan devam ederek Karanlık Kanyon gezisini yapıyor, hava şartlarına göre arzu eden misafirlerle Karanlık kanyonda yaklaşık yarım saat sürecek olan tekne turumuzu gerçekleştirebileceğiz. Sonrasında Kemaliye de özlem, hasret, sıla kelimelerini yazıya dökmüş kadınların gurbete çalışmaya giden sevdikleri için yazdıkları manilerin sergilendiği Mani Yoluna çıkıyoruz. Mani yolunun sonrasında oldukça keyifli bir yer olan Taş Dibi Mahallesinde yer alan Lökhane’ye gidiyoruz. Salim Usta tarafından Lög/Lök yapımını öğrenip bilgilendikten sonra Sırakonak ve Apçaağa Köylerini görüyoruz. Ardından Kadıgöl ziyareti sonrası otelimize yerleşiyoruz. Konaklama ve akşam yemeği otelimizde.

2.GÜN :

Sabah Kahvaltısı sonrası Divriği ye doğru yola çıkıyoruz. Sırasıyla Tuğut (Çiğdemli)

Köyü ve Cürek Maden Kasabasını görerek ; Divriği merkeze geliyoruz. Anadolu Selçuklu Devleti’ne bağlı Mengücek Beyliği döneminde inşa edilen, Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası olarak bilinen bu özel yapıyı gezerek fotoğraflarımızı çektikten sonra öğle yemeği için serbest zaman vereceğiz. Serbest zaman sonrası Divriği Kalesini gezip Sivas a doğru yola çıkıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

3.GÜN :

Otelimizde alınan sabah kahvaltısının ardından Cumhuriyet Kenti Sivas'a hareket ediyoruz. Sivas’ta ilk olarak Türk mimarisinin ve süsleme sanatının birlikte görülebildiği en önemli yapılardan birisi olan Gök Medrese’yi geziyoruz. Ardından Danişmentliler döneminde 2. Kılıçarslan’ın oğlu Kudbeddin Melih Şah tarafından 1197 yılında inşa ettirilen, Anadolu’daki ilk camilerden birisi olan ve günümüzde eğri minaresi ile görenleri büyüleyen Sivas Ulu Camii’ni görerek şehir merkezine hareket ediyoruz. Kurtuluş Savaşı’ndaki kongre heyecanını yaşamak üzere Kongre Binası Atatürk ve Etnografya Müzesi’ni geziyoruz. Ardından kent meydanında sırası ile; 1580 yılında 3.Murad’ın veziri Sivas Valisi Ali Bey oğlu Mahmud tarafından yaptırılan Kale Camisi’ni,1271 – 72 yılında Muzaffer Burcuverdi tarafından yaptırılan Buruciye Medresesi’ni, aynı tarihte İlhanlı veziri Sahip Şemseddin Mehmed Cüveyri tarafından yaptırılan Çifte Minareli Medrese’yi, 1217 -18 de 1.İzzettin Keykavus tarafından yaptırılan Şifaiye Medresesi ve Darüşşifası’nı gezerek dönüş yolculuğumuza geçiyoruz.